ANALIZA CONJOINT PRAWDĘ CI POWIE

W jaki sposób poznać preferencje klientów i dopasować do nich ofertę – wiązkę korzyści wpisujących się w ich oczekiwania? Jaka jest użyteczność cząstkowych atrybutów oferty? Jaki jest wpływ każdego z atrybutów na ogólną użyteczność, jaką produkt stanowi dla klientów? Odpowiedzi na te i inne pytania pozwala uzyskać analiza conjoint.

 

Istota analiza conjoint

Analiza conjoint należy do grupy metod klasyfikacji i analizy danych wykorzystujących tzw. podejście dekompozycyjne do pomiaru preferencji nabywców. Korzystając z tej metody dąży się do uzyskania informacji o najbardziej pożądanej z punktu widzenia nabywców, konfiguracji cech, jakie powinien posiadać produkt. Wśród trzech głównych sposobów wykorzystania analizy conjoint można wymienić: analizę preferencji klientów, segmentację rynku oraz analizę symulacyjną.

Dzięki metodzie poznajesz strukturę decyzji zakupowych klientów oraz określasz znaczenie poszczególnych elementów oferty. Świadomiej podejmujesz decyzje dotyczące charakteru oferowanego produktu, jego cech i wartości dostarczanej klientom. Masz możliwość analizowania grupy atrybutów produktu łącznie. Taka ocena ma wyraźną przewagę nad pytaniem oddzielnie, np. potencjalnego nabywcy samochodu jak ważna jest dla niego cena, jak istotne jest zużycie paliwa, ponieważ nabywca może w rzeczywistości poszukiwać jakiejś kombinacji tych lub innych cech nabywanego dobra.

Funkcjonujesz w obszarze dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku (np. samochody, sprzęt AGD, sprzęt komputerowy), dóbr konsumpcyjnych nietrwałego użytku (np. kosmetyków), dóbr przemysłowych, usług finansowych, hotelarskich, transportowych, medycznych, telefonicznych i innych? Projektujesz lub modyfikujesz ofertę swojej firmy i chcesz poznać preferencje klientów (obecnych i potencjalnych)?

Analiza conjoint wychodzi naprzeciw Twoim potrzebom.

Jak wykorzystać analizę conjoint w identyfikacji preferencji klientów?

Cały tekst: http://www.marekrutkowski.pl/analiza-conjoint-prawde-ci-powie/ 


leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *